Dřevěné podlahy Belevey

  • Dřevěné terasy

    Dřevěné terasy

    Použití nejodolnějších materiálů

  • Dřevěné podlahy

    Dřevěné podlahy

    Precizní provedení a vysoká kvalita

  • Dřevěné schody

    Dřevěné schody

    Zaměřeno na detail

  • Široká paleta dekorů

    Široká paleta dekorů

    Výběr z mnoha druhů podlahových materiálů

Zvolit si povrchovou úpravu je vždy velmi obtížné. Ještě před pár lety byla olejovaná podlaha něco výjimečného a nevšedního. V současné době se dostávají olejované podlahy rychle kupředu, jelikož se jejich kvalita od začátku mnohonásobně zlepšila a v mnoha vlastnostech předčila lak. Kvalitní olejovanou podlahu lze

srovnávat s vysoce zátěžovým lakem. Proto se v současné době olejů hojně využívá v komerčních prostorách. 

Technické hledisko 
Klíčovým kritériem je odolnost proti vodě. Lak i olej se vyrábí hlavně kvůli tomu aby vodu odpuzovaly. Problém s vodou může nastat u obou variant. U oleje se projevuje v podobě šedých skvrn, které jsou způsobeny buď nedostatečnou impregnací olejem, nebo tento jev naznačuje opotřebení udržovací vrstvy, popřípadě tyto skvrny představují zbytky solí obsažené ve vodě, které ulpěly na povrchu v důsledku příliš tvrdé vody. 

Ochrana podlahy před mechanickým poškozením je závislá na tvrdosti nášlapné vrstvy. Velmi tvrdé laky tvoří dobrou ochranu na tvrdých i měkkých dřevinách. Olej je dobrá varianta u tvrdých dřevin. U měkkých nezabrání poškrábání, ale umožňuje lokální opravy bez viditelného napojení. Lokální opravy u laku jsou bez rozdílného povrchu nemožné. Velké množství exotických dřevin je tvrdší než lak, z toho důvodu je zbytečné a technicky nedokonalé dávat něco měkčího na tvrdší podklad. Životnost podlahy Je úměrná řádné údržbě a podmínkách v interiéru. Všeobecně se zákazník domnívá nebo má informaci, že olej je těžké udržovat. Fakt je ten, že řádná údržba musí být u obou variant, s tím rozdílem, že při stírání olejované podlahy se do vody přidává neutrální mýdlo a ne jakýkoliv saponát. U oleje renovace spočívá v aplikaci údržbového oleje, který si může každý udělat sám, kdežto u laku jde o kompletní renovaci celé podlahy. 

Estetické hledisko 
Olej zvýrazňuje kresbu dřeva a všeobecně jej ztmavuje. Dřevo je přirozenější jelikož na něm není žádná jiná vrstva, jak je tomu u laku. Olej se impregnuje do dřeva. Z hlediska lesku je olejovaná podlaha matná. U laku si můžete vybrat stupeň lesku. Co se týče barevnosti a volby odstínů je olej daleko kvalitnější volbou, jelikož barevný pigment je již obsažen v oleji.

Při aplikaci nedochází k viditelnému překrytí jako je tomu většinou u laku. U oleje získává dřevo vítanou patinu, kterou oceňuje většina památkářů. 

Podlahové topení? 
 80% podlah na podlahové topení dáváme do oleje. Lakované podlahy je lepší pokládat již průmyslově lakované z výroby, jelikož dřevo na podlahovém topení má tendenci při výkyvech teplot a vlhkosti sesychat nebo nabobtnávat (přirozená vlastnost dřeva). Vytvořené spáry v celistvé ploše v zimním období působí velmi nevzhledně. Olej dává možnost dřevu přirozeně „dýchat“ Umožňuje vyšší prostup vodních par při náběhu podlahovky než je tomu u laku. Oproti podlahám kladeným na podklad bez podlahového topení je údržbový olej nutno aplikovat v častějších frekvencích, jelikož teplo má tendenci olej vysušovat.

Pes v domácnosti? 
U laku klouže a drápky má tendenci se zachytit, olej je podstatně drsnější a není problém s lokální opravou. Olej se nikdy nehodí pro taneční sály. 

Cena hovoří pro olej 
Je ho menší vrstva a relativně snadnější práce. V neprospěch hovoří daleko vyšší kvalita broušení, jelikož olej vše zvýrazňuje.Olej je podstatně šetrnější k životnímu prostředí a k lidem.Obsahuje daleko méně rozpouštědel a je tvořen především z přírodních produktů. 

Kvalita 
Porovnejte olejovanou a lakovanou podlahu po 5 letech provozu. Nestačíte se divit. Zatímco lakovaná podlaha ztratila „šmrnc“ a barevnost, olejovaná podlaha získala nádhernou patinu a zraje jako víno. Proto je pro předávání zakázky jednodušší předat lakovanou podlahu. Je v tu dobu nejkrásnější, ale postupem času se kvalita „jen“ zhoršuje. U oleje je to naopak. 

V každém případě rozhodující slovo má zákazník a v jeho zájmu je důkladně zvážit všechna hlediska.